De uitdaging
De voorgaande website dateerde van onze samenwerking in 2015 en is ontwikkeld om de digitale vertaalslag te vormen van de destijds actuele bedrijfs/productmap. Dit in lijn met de strategie van toen waarin de website een verlengstuk moest vormen voor de aangesloten dealerschappen.De vernieuwde strategie zet de eindgebruiker centraal in de (online) communicatie. Hierop sluit de voorgaande website niet aan. Desondanks is de reeds opgebouwde database met producten, prijzen en documentatie waardevol om beschikbaar te houden voor de dealerschappen én eindgebruikers.
De oplossing
Voor het vernieuwen van de online strategie is een proactieve samenwerking opgezet. Een gedegen online strategie gaat immers verder dan enkel een mooie website. We starten met een gezamenlijke positioneringssessie.Aan de hand van een online markt- en concurrentieonderzoek worden het paginaverloop en de designvereisten bepaald. In de opstartfase worden deze ingezet voor het bouwen van een aantrekkelijke en professionele website uitstraling.
Een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie is het delen van nieuwsberichten en case studies via Social posts en advertentie campagnes. Dit alles om zo relevant mogelijk verkeer naar de website te genereren met als doel: het genereren van leads (de eindgebruiker).
2015 - Start van onze samenwerking
September 2015, het begin van onze samenwerking met als gezamenlijk doel: het opfrissen en verbeteren van de website zodat deze in lijn is met de verkoopmiddelen en als verlengstuk van de verkoopafdeling ingezet kan worden.
De doelgroep bestaat voornamelijk uit (aangesloten) dealers die de website gebruiken als informatievoorziening voor hun klanten.
Maatwerk dealer portaal
Om te zorgen dat dealers de juiste informatie gebundeld, snel en gemakkelijk kunnen vinden is een dealer portaal opgezet die een diepgaande informatielaag achter de website huisvest. Hier kunnen dealers alle informatie op en rondom producten terugvinden zodat zij hun klanten altijd van de meest actuele informatie kunnen voorzien.
2020 - De markt in beweging
De afgelopen jaren is de eindafnemer een steeds belangrijkere rol gaan spelen in het verkoopproces. Het is essentieel dat de eindafnemer, de klant van de dealer, een duidelijk beeld krijgt van de mogelijkheden van de producten van Stienen Bedrijfselektronica. De website was hier onvoldoende op ingericht.
Daarom is gekozen om een geheel nieuwe structuur en uitstraling te ontwikkeling, maar dit keer met de eindafnemer in het vizier.
2021 - Lancering nieuwe website!
Na ruim een half jaar intensieve samenwerking is de vernieuwde online identiteit een feit. De nauwe samenwerking heeft geresulteerd in een eindresultaat waar alle puntjes op de spreekwoordelijk ‘i’ zijn gezet, ook door Stienen Bedrijfselektronica.
Een samenwerking waar we trots op zijn!
Gerealiseerde projecten centraal
Zeg nu zelf, wat werkt beter dan ervaringen uit 'real life' te delen met de doelgroep.
De portfolio module is volledig afgestemd op de onderdelen die Stienen Bedrijfselektronica wil delen met de eindafnemer.
Aangezien beleving essentieel is voor een eerste indruk is de mogelijk ingebouwd om op de achtergrond een video van het project af te spelen, die in combinatie met afbeeldingen en een referentie van de klant een overtuigend geheel maakt.
Alles gericht op conversie
Om te zorgen dat de eindafnemer die zich online aan het oriënteren is nooit hoeft te zoeken naar een contactmoment zijn er op diverse niveaus zogenaamde call to action onderdelen voorzien.
Ondermeer de mogelijkheid tot het toevoegen van whitepapers, een persoonlijk contactmoment op iedere pagina en de mogelijkheid om de website in maar liefst zes talen te bekijken.
Zo kennen wij Cross Internet.
Onze relatie met Cross gaat al enkele jaren terug. De keuze om met het bouwen van onze nieuwe website weer met Cross samen te werken is beloond. Ze voelden feilloos aan hoe ze onze ideeën en ontwerpen moesten interpreteren, en vertalen naar de nieuwe website. Doordat Cross zich zo goed in ons bedrijf heeft verdiept verliep dit proces heel natuurlijk en zijn we beiden trots op het eindresultaat.
De support die we van Cross krijgen is uniek: Er is altijd iemand die onze vragen kan beantwoorden. Eventuele problemen worden acuut opgelost. En wanneer Cross verbeterpunten ziet worden deze besproken.
Cross is voor ons dé partij voor webdesign & fullservice online marketing.
Plan een gratis en vrijblijvende intake
Ben je benieuwd wat Cross Internet voor jou kan betekenen? Neem contact op en plan een gratis en vrijblijvende intake sessie.
Gratis consult