Website optimalisatie
Iedereen wilt online succes. Een mooie website, korte teksten en alles zelf eenvoudig aanpassen? Dat was 10 jaar geleden ook belangrijk. Toen ging vrijwel iedereen de eerste maanden flink met hun nieuwe website aan de slag met onder andere website optimalisatie. Na verloop van tijd werd dit echter vele malen minder, net als het bezoekersaantal per dag.
In de zoektocht naar een passende reden voor de afname van website optimalisatie kunnen er diverse conclusies getrokken worden, namelijk:
- Bestaande klanten bezoeken de website niet meer;
- Nieuwe klanten kunnen de website niet meer vinden;
- Concurrentie op internet blijft toenemen;
- Bestaande communicatie is verouderd;
- De website had geen prioriteit bij de onderneming.
De optimale online
marketingmix
Verandering
De ontwikkelingen op internet vinden razendsnel plaats. Hierdoor wilt het nog wel eens voorkomen dat aspecten als kennis en prioriteit achterblijven. Zo is niet iedere ondernemer zich voldoende bewust van het belang van website zoekmachine optimalisatie. Dit zorgt er meestal voor dat er geen aandacht wordt besteed aan de juiste zaken. Enkele zaken die voor een positieve verandering kunnen zorgen met betrekking tot website optimalisatie zijn:
- De introductie van een nieuwe website;
- Het opfrissen van het huidige webdesign;
- Het opstellen van nieuwsbrieven;
- Gebruikmaken van social media;
- Google AdWords;
- Video's op YouTube;
- Foto’s bij Google afbeeldingen.
Website optimalisatie? Gedrag optimaliseren
Website optimalisatie en vindbaarheid is in eerste instantie niet zo complex. Het blijven communiceren met de doelgroep en gebruiken van de juiste middelen is de sleutel tot succes. Wanneer de doelen helder zijn, kun je daar de middelen perfect op afstemmen. Ook de mensen die met internet werken zullen hiervoor geoptimaliseerd moeten worden. Dan pas zal duidelijk zijn:
- Welke omzet via de website verloopt? - verkoop
- Wat de doelgroep zoekt? - gebruikersgedrag
- Hoe het bedrijf gevonden wordt? - analytics
- Wat de concurrent doet? - marktonderzoek
- Waarom de bezoeker bij jou koopt? - behoeftebepaling
- Hoe mensen over je bedrijf praten? - social media
- Waarom men tijd & geld investeert? - rendement
Website optimalisatie vindt eenmalig of herhaaldelijk per maand, kwartaal of jaar plaats. Het optimaliseren stopt in principe nooit. Dit vanwege het feit dat bezoekers en ondernemers meestal 'meer willen'. De keuze hierin is totaal afhankelijk van de huidige en gewenste situatie. Cross Internet staat nadrukkelijk stil bij het belang van website zoekmachine optimalisatie.
Optimalisatie website: veel verschillende invalshoeken
Website optimalisatie kun je op heel veel verschillende manieren interpreteren en toepassen. Het verbeteren van je website, want dat is website optimalisatie, kan op verschillende manieren worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld, denk aan technische website optimalisatie. Word jouw website snel geladen? Of duurt dat over het algemeen juist veel te lang? Op welke apparaten wordt jouw website gevonden en bekeken? Alleen op desktops? Of ook via mobiel, dus smartphones en tablets? En is jouw website in alle gevallen snel? Werken alle functionaliteiten goed? Ook in alle browsers, browserversies, schermresoluties? Zo maar een greep uit technische factoren die al van invloed kunnen zijn op de prestaties van je website en waar je website optimalisatie voor kunt gebruiken. Als je zelf die kennis en ervaring niet hebt, dan kan het zeer interessant zijn om zulke zaken uit te besteden aan een deskundige partij met voldoende ervaring en kennis. Cross Internet is zo'n partner. Wij zijn een full service bureau gericht op online marketing en kunnen jou ook van dienst zijn op het gebied van website optimalisatie.
SEO website optimalisatie
Wij voeren website optimalisaties uit op het gebied van technische optimalisatie van je website. Daarnaast passen wij ook op veel andere vlakken website optimalisatie toe. Zo zorgen wij dat je website wordt geoptimaliseerd om zo goed mogelijk online vindbaar te raken via zoekmachine resultaten pagina's, de zogenaamde SEO optimalisatie van websites. Hierbij kijken we naar de juiste content, zoekwoorden en zoekwoordcombinaties, mate waarin er interne links zijn gelegd tussen pagina's en er is gewerkt aan goede externe linkbuilding. Verder is er nog website optimalisatie mogelijk gericht op de bezoekerservaring, het bezoekersgedrag en het verbeteren van de koopfunnel, de zogenaamde conversie optimalisatie van de website
Website optimalisatie via Cross Internet
Heb je interesse in een kennismakingsgesprek met Cross Internet? Daarin zouden we dan kunnen bekijken wat we voor jouw specifieke branche en jouw website aan kansen en mogelijkheden zien op het gebied van website optimalisatie. Laat in dat geval even iets van je horen. Vul ons contactformulier in of bel ons. We staan klaar om je van dienst te zijn en plannen graag een gratis vrijblijvende afspraak in.
marketingmix ontdekken Plan vandaag nog een vrijblijvend consult in