Social media monitoring
Door optimale service te verlenen bouw je een goede reputatie bij (potentiële) klanten op. Doe je dat niet, dan laat je kansen liggen en heeft de concurrent een gratis voorsprong. Ga de interactie aan met je doelgroep online via social media kanalen. Om up-to-date te blijven en je service zo nodig aan te scherpen is luisteren naar wat er over jouw dienst of product gezegd wordt essentieel. Weten wat er wordt gezegd én daar op de juiste manier op inspelen is een kunst. Social media monitoring biedt ontzettend veel kansen en wij helpen je daar graag bij!
De optimale online
marketingmix
Luister naar wat er online gezegd wordt
Vanzelfsprekend worden er altijd meningen gegeven over je bedrijf, zowel positief als negatief. Er wordt in het huidige internettijdperk dan ook veel openbare data achtergelaten op platforms zoals blogs, nieuwssites en social media. Er worden ervaringen uitgewisseld, gediscussieerd en ook klachten uitgesproken. Jouw reputatie staat of valt met de manier waarop je met je klanten omgaat. Je kunt dankzij social media monitoring direct inspelen op problemen, deelnemen aan discussies en crisissen bespreken. Op deze manier weet je precies wat er speelt en kun je daar direct op inspelen.
Social media monitoring: houd het laagdrempelig
Een echte professionele aanpak zorgt ervoor dat je aan de ene kant op een slimme manier handig gebruik maakt van het contact dat social media gebruikers aangaan met jouw bedrijf. Zij steken hun hoofd boven het maaiveld uit en tonen zichzelf aan jou, aan jouw merk. Een ideale gelegenheid om het gesprek aan te gaan, of de aanleiding nu een positieve post is of dat het negatieve feedback betreft. Door goed na te denken over de verschillen de mogelijkheden die het bied, kun je online een relatie of interactie aangaan met je publiek. Probeer om het laagdrempelig te houden, zoals je ook onderling met vrienden social media zou gebruiken. Een voor de hand liggende aanname vanuit bedrijfsoogpunt is om je producten te pushen en veelvuldig onder de aandacht te brengen. Dat kun je natuurlijk wel sporadisch doen, maar ben hier niet te scheutig mee. Mensen zitten vooral op social media om te relaxen in hun vrije tijd. Dan willen ze niet bedolven worden onder opdringerige koopboodschappen en aanbiedingen. Laat gewoon geregeld van je horen op een ongedwongen manier, uiteindelijk werkt dat veel beter.
Social media monitoring door Cross Internet
Op het internet wordt er dus heel wat afgepraat. Gelukkig krijg je door het inschakelen van Cross Internet zicht op de online wereld. Middels de inzet van een aantal tools zijn wij in staat om data uit een grote hoeveelheid media te verzamelen. Zo weet je voortaan wat er speelt op alle bronnen die de social media monitoring tools elke dag doorzoeken: je ontdekt precies wie wat en wanneer zegt. Social media monitoren biedt je veel kansen.
Enkele mogelijkheden zijn:
- Concurrentieanalyse
Vergelijk je concurrenten online: hoe presteren zij op social media? - Social media webcare
Bied snel hulp aan klanten bij problemen of klachten. - Campagne monitoring
Wat zijn de effecten van de door jou gelanceerde campagnes? - Brand monitoring
Wat wordt er door de doelgroep gezegd over jouw merk of bedrijf? - Crisis monitoring
Beperk in geval van crisis reputatieschade. - Lead monitoring
Houd verkoopkansen bij en speel hier proactief op in.
Uiteraard is social media monitoring alleen waardevol indien je werkelijk iets met de resultaten doet. Middels de volgende diensten helpen wij jou ook daar mee:
- Opstellen van een social media strategie;
- Uitvoeren webcare;
- Social media scan en analyse.
Interesse in social media monitoring? Neem vrijblijvend contact op
Social media monitoring kan een heel verstandige uitbesteding zijn. Daarmee creëer je voor jezelf veel extra tijd en ruimte om te besteden aan andere zaken. Social media monitoring zal namelijk niet je grootste expertise zijn, vermoeden we. Zo kun jij je bezig houden met datgene waar je goed in bent en breng je social media monitoring, het aangaan van communicatie en interactie met je doelgroep online onder bij de social media specialisten van Cross Internet. Een goede keuze. Op die manier wordt je merk veel meer en beter onder de aandacht gebracht. Op het moment dat een potentiële klant dan geïnteresseerd is, zal deze veel eerder geneigd zijn jouw merk en jouw producten of diensten mee te nemen in zijn overwegingen. Uiteindelijk zal dit resulteren in meer verkopen en meer omzet voor jouw onderneming. Dat maakt het uitbesteden van social media activiteiten, monitoring en campagnes een uiterst verstandige keuze. Kom dus in actie en laat van je horen.
Wil je weten of het monitoren van social media voor jou kan werken? Vraag dan vrijblijvend meer informatie of maak een afspraak met een van onze specialisten. Wij gaan graag voor je aan de slag!
marketingmix ontdekken Plan vandaag nog een vrijblijvend consult in