Inhoud

Social media monitoring

Door optimale service te verlenen bouw je een goede reputatie bij (potentiële) klanten op. Doe je dat niet, dan laat je kansen liggen en heeft de concurrent een gratis voorsprong. Ga de interactie aan met je doelgroep online via social media kanalen. Om up-to-date te blijven en je service zo nodig aan te scherpen is luisteren naar wat er over jouw dienst of product gezegd wordt essentieel. Weten wat er wordt gezegd én daar op de juiste manier op inspelen is een kunst. Social media monitoring biedt ontzettend veel kansen en wij helpen je daar graag bij!

Luister naar wat er online gezegd wordt

Vanzelfsprekend worden er altijd meningen gegeven over je bedrijf, zowel positief als negatief. Er wordt in het huidige internettijdperk dan ook veel openbare data achtergelaten op platforms zoals blogs, nieuwssites en social media. Er worden ervaringen uitgewisseld, gediscussieerd en ook klachten uitgesproken. Jouw reputatie staat of valt met de manier waarop je met je klanten omgaat. Je kunt dankzij social media monitoring direct inspelen op problemen, deelnemen aan discussies en crisissen bespreken. Op deze manier weet je precies wat er speelt en kun je daar direct op inspelen.

Social media monitoring: houd het laagdrempelig

Een echte professionele aanpak zorgt ervoor dat je aan de ene kant op een slimme manier handig gebruik maakt van het contact dat social media gebruikers aangaan met jouw bedrijf. Zij steken hun hoofd boven het maaiveld uit en tonen zichzelf aan jou, aan jouw merk. Een ideale gelegenheid om het gesprek aan te gaan, of de aanleiding nu een positieve post is of dat het  negatieve feedback betreft. Door goed na te denken over de verschillen de mogelijkheden die het bied, kun je online een relatie of interactie aangaan met je publiek. Probeer om het laagdrempelig te houden, zoals je ook onderling met vrienden social media zou gebruiken. Een voor de hand liggende aanname vanuit bedrijfsoogpunt is om je producten te pushen en veelvuldig onder de aandacht te brengen. Dat kun je natuurlijk wel sporadisch doen, maar ben hier niet te scheutig mee. Mensen zitten vooral op social media om te relaxen in hun vrije tijd. Dan willen ze niet bedolven worden onder opdringerige koopboodschappen en aanbiedingen. Laat gewoon geregeld van je horen op een ongedwongen manier, uiteindelijk werkt dat veel beter.

Social media monitoring door Cross Internet

Op het internet wordt er dus heel wat afgepraat. Gelukkig krijg je door het inschakelen van Cross Internet zicht op de online wereld. Middels de inzet van een aantal tools zijn wij in staat om data uit een grote hoeveelheid media te verzamelen. Zo weet je voortaan wat er speelt op alle bronnen die de social media monitoring tools elke dag doorzoeken: je ontdekt precies wie wat en wanneer zegt. Social media monitoren biedt je veel kansen.

Enkele mogelijkheden zijn:

  • Concurrentieanalyse
    Vergelijk je concurrenten online: hoe presteren zij op social media?
  • Social media webcare
    Bied snel hulp aan klanten bij problemen of klachten.
  • Campagne monitoring
    Wat zijn de effecten van de door jou gelanceerde campagnes?
  • Brand monitoring
    Wat wordt er door de doelgroep gezegd over jouw merk of bedrijf?
  • Crisis monitoring
    Beperk in geval van crisis reputatieschade.
  • Lead monitoring
    Houd verkoopkansen bij en speel hier proactief op in.

    Uiteraard is social media monitoring alleen waardevol indien je werkelijk iets met de resultaten doet. Middels de volgende diensten helpen wij jou ook daar mee:
     
  • Opstellen van een social media strategie;
  • Uitvoeren webcare;
  • Social media scan en analyse.

Interesse in social media monitoring? Neem vrijblijvend contact op

Social media monitoring kan een heel verstandige uitbesteding zijn. Daarmee creëer je voor jezelf veel extra tijd en ruimte om te besteden aan andere zaken. Social media monitoring zal namelijk niet je grootste expertise zijn, vermoeden we. Zo kun jij je bezig houden met datgene waar je goed in bent en breng je social media monitoring, het aangaan van communicatie en interactie met je doelgroep online onder bij de social media specialisten van Cross Internet. Een goede keuze. Op die manier wordt je merk veel meer en beter onder de aandacht gebracht. Op het moment dat een potentiële klant dan geïnteresseerd is, zal deze veel eerder geneigd zijn jouw merk en jouw producten of diensten mee te nemen in zijn overwegingen. Uiteindelijk zal dit resulteren in meer verkopen en meer omzet voor jouw onderneming. Dat maakt het uitbesteden van social media activiteiten, monitoring en campagnes een uiterst verstandige keuze. Kom dus in actie en laat van je horen. 

Wil je weten of het monitoren van social media voor jou kan werken? Vraag dan vrijblijvend meer informatie of maak een afspraak met een van onze specialisten. Wij gaan graag voor je aan de slag!

Geris. We make dairy work
Klantcase Geris. We make dairy work Sinds de oprichting van Geris Dairy Solutions in 2009 wordt de unieke marktpositie ingenomen als dairy ( kaas/boter ) veredelaar én trader. Door deze voor de markt unieke positionering wil Geris zich onderscheiden van de traders. Door eigen opslag, schoningslijn en een assortiment waarin zowel A alsook B kwaliteit welkom is kan een maatwerk aanpak richting de afnemers geboden worden.
Cross logo
De optimale online
marketingmix ontdekken
Plan vandaag nog een vrijblijvend consult in
Consult aanvragen Geheel vrijblijvend
Meer dan 500 succesvolle projecten Snelst groeiende online partner van Noord-Limburg Ruim 18 jaar ervaring
Onze partners Stichting ELBHO MultiSafePay Pay.nl Tradetracker MultiSafePay Bol.com Google Partner Microsoft Ecabo Nederlandse geregistreerde webdesigners
Contact
Cross Internet Lindanusstraat 12-14 6031EA Nederweert
+31 (0)495 45 11 70 Ma t/m vrij 09:00 - 17:00
Openingstijden Maandag: 08:30 - 17:00 Dinsdag: 08:30 - 17:00 Woensdag: 08:30 - 17:00 Donderdag: 08:30 - 17:00 Vrijdag: 08:30 - 17:00
Parkeertip Parkeren is mogelijk in de blauwe parkeerzone voor de ingang van ons pand. Vergeet je parkeerschijf niet!
Locatie Cross Internet Nederweert
+31 (0)495 45 11 70
Info@crossinternet.nl
+31 (0)637 45 3827
9.6 43 beoordelingen
Route Cross Internet ligt centraal in het zuiden van Nederland. Direct aan de afslag Nederweert. Deze verbindt de A2 met de N275 Weert - Nederweert. Venlo, Sittard, Echt, Eindhoven en Helmond zitten op 30 min reistijd door ligging dicht bij grens Limburg / Brabant.
Cookies op Cross Internet. Cross Internet gebruikt zowel functionele als analytische cookies. Hierdoor kan de website goed functioneren en worden bezoeken op de website goed gemeten. Daarnaast kunnen er marketingcookies worden geplaatst als je deze accepteert. Met marketingcookies kunnen wij de ervaring op onze website persoonlijker en meer gestroomlijnd maken. We kunnen je namelijk nuttige advertenties laten zien en zo je ervaring persoonlijker maken. Meer informatie? Lees hier alles in onze cookieverklaring. Liever toch geen marketingcookies? Dan kun je deze hier weigeren. We plaatsen dan enkel het standaardpakket van functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina. Cookies accepteren
Cookie

Niet goed? Geld terug! Wij garanderen nieuwe klanten via jouw website Door onze bewezen aanpak zijn we overtuigd dat ook jouw website beter kan, deze meer bezoekers krijgt en jij nieuwe klanten en omzet genereert!

Uitgebreide garantie info
Contact opnemen
Onze formule voor meer klanten Klik voor meer informatie
Bereik meer klanten 1