Facebook remarketing
Facebook remarketing kan een interessante optie zijn wanneer je meer uit je huidige websitebezoekers wilt halen. Ruim 9 miljoen Nederlanders hebben een Facebookprofiel en ruim 6 miljoen daarvan loggen dagelijks in. Het potentiële bereik van Facebook is dus hoog. Benieuwd wat Cross Internet hierin voor jou kan betekenen? Lees dan snel verder!
De optimale online
marketingmix
Facebook Remarketing vs Facebook Ads
Facebook remarketing gaat over een specifieke functionaliteit binnen de mogelijkheden om te adverteren via Facebook. Het is dan ook iets anders dan het reguliere adverteren via Facebook Ads. Daar waar je Facebook Ads op zich zou kunnen vergelijken met adverteren in zoekmachines via Google Ads, zo is Facebook remarketing dat niet.
Facebook remarketing richt zich niet zozeer op breed adverteren binnen Facebook. In plaats daarvan maakt Facebook remarketing gebruik van specifieke toegespitste segmenten of lijsten. Deze segmenten of lijsten bevatten de profielen van Facebook gebruikers die worden gekenmerkt door eigenschappen die maken dat zij meer relevant zouden zijn dan andere Facebook gebruikers.
Hierbij zou je kunnen denken aan bepaald gedrag dat men heeft vertoond op je eigen website. Heeft een Facebook gebruiker bijvoorbeeld een of meerdere productpagina's op je website bezocht dan kan dat een reden zijn waardoor je hem kwalificeert als potentieel meer interessant. Ook gebruikers die een of meerdere producten in het winkelwagentje hebben gelegd, zijn al aantoonbaar verder in het aankoopproces dan een gebruiker die enkel de homepage van je website heeft bezocht en verder nog totaal geen enkele actie heeft ondernomen.
Doordat je je met Facebook remarketing concentreert op de interessantere en waarschijnlijk relevantere doelgroep is de verwachte kans ook groter dat er uit een dergelijke doelgroep meer verkopen of leads gaan komen.
De voordelen van Facebook remarketing
Zoals je wellicht weet is Facebook een populair advertentiekanaal. Je kunt met behulp van remarketing heel gericht jouw websitebezoekers nogmaals binnen Facebook benaderen. Een aantal voordelen van Facebook remarketing zijn:
- Hoge relevantie:
de gebruikers in je remarketinglijst zijn al op jouw website geweest en daardoor vaak erg geïnteresseerd in je product of dienst. Ze zitten al een stuk verder in het koopproces, verkeren in een andere koopfase en zijn dichter bij een mogelijk aankoopmoment dan iemand die nog bekend moet raken met je bedrijf of merk en zich nog pas aan het oriënteren is. - Social proof:
likes, shares en reacties worden onder het gesponsorde bericht getoond. Social proof is een niet te onderschatten factor op de social media kanalen. Het toont aan dat er draagvlak is onder de social media bezoekers voor jouw onderneming, je merk en je bijbehorende producten of diensten. Het creëert reuring, er wordt over gepraat en dat is goed. - Ontvang je veel likes of shares, dan kun je met een beperkt budget toch een groot bereik behalen.
In die zin zorgt de mate waarin er interactie plaatsvind op Facebook er mede voor dat je adverteerkosten omlaag kunnen gaan. - Je bereikt de gebruiker binnen Facebook en kunt deze hierdoor met jouw advertentie eenvoudig sturen naar de Facebookpagina van je organisatie. Je zorgt er met Facebook remarketing campagnes en advertenties voor dat je continu onder de aandacht blijft van de geïnteresseerde doelgroep. Ook wanneer deze niet op jouw website is, maar zich op een van de grootste social media kanalen bevindt.
- Je kunt je doelgroep zowel op smartphone, desktop als tablet bereiken. Dat is ideaal, aangezien we vandaag de dag met zijn allen veelvuldig gebruik maken van veel verschillende apparaten.
- De loyaliteit van je doelgroep wordt verhoogd. Ze herkennen zich in je advertentie uitingen, ze zijn namelijk in de overwegende fase en herkennen iets wat ze kort geleden eerder zelf hebben bekeken op je website, allemaal dankzij facebook remarketing.
- Je kunt op de persoonlijke timeline adverteren. Deze impact is vaak groter dan die van een reguliere banner.
Facebook remarketing door Cross Internet?
De specialisten van Cross Internet hebben ruime ervaring met het opzetten en optimaliseren van zowel Facebook campagnes alsook remarketing campagnes. De door ons opgezette campagnes zijn altijd resultaatgericht. Dit kan het uitbreiden van je fanbase, een doel op je website of het vergroten van het bereik onder je doelgroep zijn.
Wanneer je dus door wilt groeien met je onderneming, op zoek bent naar extra omzet, je doelgroep beter en nauwkeuriger wilt kunnen bedienen en daarbij de mogelijkheden die online marketing te bieden heeft optimaal wil gaan benutten, dan is het inzetten van Facebook remarketing een element dat zeker niet mag ontbreken.
Ben je benieuwd wat wij met Facebook remarketing voor jou kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. Onze specialisten gaan graag voor jou aan de slag!
marketingmix ontdekken Plan vandaag nog een vrijblijvend consult in