Home  Online marketing   Google adverteren  Onze specialiteiten

Google adverteren

In korte tijd meer potentiële klanten op jouw website

Wat is Google Ads?

Google Ads, voorheen bekend als Google AdWords, is het online advertentieplatform van Google. Het biedt je bedrijf de mogelijkheid om producten en diensten te promoten op het internet. Met behulp van Google Ads kun je in korte tijd nieuwe potentiële klanten aantrekken naar je website door middel van doelgerichte advertenties die worden weergegeven op de Google zoekresultatenpagina's en op websites die deel uitmaken van het Google Display Netwerk.

Het grootste voordeel van Google adverteren ligt in het feit dat je als adverteerder alleen betaalt voor meetbare resultaten: het aantal klikken naar je website. Voor het vertonen van de advertenties zelf hoef je als adverteerder helemaal niets te betalen. Dit betekent dat je het advertentiebudget effectief in kunt zetten en alleen hoeft te investeren in daadwerkelijke interacties met potentiële klanten. Bovendien biedt Google Ads geavanceerde targetingopties waarmee advertenties specifiek op bepaalde doelgroepen gericht kunnen worden op basis van demografische gegevens, locatie, interesses en zelfs online gedrag. Voor B2B-bedrijven kan dit betekenen dat campagnes gestuurd kunnen worden op basis van conversies, zoals het downloaden van een whitepaper of het invullen van een contactformulier. Voor webshops is een conversie bijvoorbeeld een aankoop.

Hoe werkt Google adverteren?

Google adverteren biedt twee verschillende manieren om potentiële klanten te bereiken: via het Zoeknetwerk en het Display Netwerk. Beide netwerken zorgen ervoor dat je als bedrijf op een effectieve manier je doelgroep kunt targeten en advertenties kunt tonen aan relevante gebruikers op verschillende online platforms.

Adverteren in het Zoeknetwerk

Het Zoeknetwerk omvat niet alleen de zoekmachine van Google, maar ook andere gerelateerde platforms (‘zoekmachines’) zoals Google Maps, Google Shopping en YouTube. Dit betekent dat advertenties kunnen worden weergegeven op verschillende plaatsen waar gebruikers actief op zoek zijn naar relevante informatie, producten of diensten. Bovendien biedt het Zoeknetwerk de mogelijkheid om advertenties te tonen op zoekpartners van Google, waaronder populaire platforms zoals Startpagina, eBay, Kieskeurig en Marktplaats.

Adverteren in het Zoeknetwerk werkt door middel van het selecteren van relevante zoekwoorden waarop je als bedrijf wilt worden weergegeven. Wanneer een gebruiker een zoekopdracht uitvoert die overeenkomt met deze zoekwoorden, kunnen de advertenties van je bedrijf worden weergegeven bovenaan of onderaan de zoekresultatenpagina van Google. Dit stelt je in staat om op een effectieve manier potentiële klanten te bereiken op het moment dat ze actief op zoek zijn naar relevante producten of diensten, wat resulteert in een hogere kans op klikken en conversies.

Voordelen van adverteren via Google zoeken

  • Advertenties worden getoond aan gebruikers die actief op zoek zijn naar relevante informatie, producten of diensten, waardoor de kans op klikken en conversies aanzienlijk wordt vergroot.
  • Je betaalt alleen voor daadwerkelijke klikken naar je website, waardoor het gemakkelijk is om de effectiviteit van de advertenties te meten en het advertentiebudget effectief te beheren.
  • Aangezien gebruikers actief op zoek zijn naar relevante informatie, producten of diensten, kun je als adverteerder in het Zoeknetwerk directe respons genereren en leiden tot onmiddellijke actie van potentiële klanten.

Adverteren in het Display netwerk

Het Display Netwerk omvat een breed scala aan websites die samenwerken met Google en advertenties weergeven op hun platforms. Met meer dan twee miljoen websites in het Display Netwerk, kun je volgens Google met display adverteren meer dan 90% van alle internetgebruikers bereiken. Google adverteren in het Display Netwerk werkt door middel van het plaatsen van visuele advertenties, zoals afbeeldingen en video's, op relevante websites binnen het netwerk. Deze advertenties worden getoond aan gebruikers die mogelijk interesse hebben in de producten of diensten van jouw bedrijf, zelfs als ze niet actief op zoek zijn naar gerelateerde informatie. Dit biedt de mogelijkheid om je merk te promoten, de naamsbekendheid te vergroten en potentiële klanten te bereiken in verschillende stadia van de aankoopcyclus.

Voordelen van display adverteren

  • Het Display Netwerk omvat meer dan twee miljoen websites, waardoor je als adverteerder je  advertenties kunt tonen aan een breed scala aan gebruikers en een groot publiek kunt bereiken.
  • De mogelijkheid om te adverteren met ‘native ads’ die opgaan in het design van de website waarop je advertentie wordt getoond. 
  • Adverteren via het Display Netwerk biedt adverteerders de mogelijkheid om hun merk te promoten en de naamsbekendheid te vergroten door middel van visuele advertenties. Deze kunnen een krachtige impact hebben en de aandacht trekken van gebruikers.

Remarketing

Remarketing is een strategie binnen zowel het Display Netwerk als het Zoeknetwerk van Google Ads, waarmee je als adverteerder advertenties kunt tonen aan mensen die jouw website eerder hebben bezocht. Deze strategie stelt je in staat om opnieuw in contact te komen met gebruikers die al interesse hebben getoond in jouw producten of diensten, maar de website hebben verlaten zonder een conversie te voltooien.

Remarketing werkt door het creëren van aangepaste remarketinglijsten op basis van het gedrag van websitebezoekers. Als adverteerder kun je ervoor kiezen om mensen te targeten die een willekeurige pagina van de website hebben bezocht, of mensen die specifieke pagina's of een reeks van pagina's hebben bezocht. Het enige vereiste is dat de remarketinglijst groter is dan 1000 personen, een vereiste van Google om de privacy van websitebezoekers te waarborgen. Zodra de remarketinglijst de drempel van 1000 personen heeft bereikt, kun je deze gebruiken om specifiek te targeten met aangepaste advertenties.

Waarom Google adverteren?

Google verwerkt iedere minuut meer dan 3,6 miljoen zoekopdrachten. Dit betekent dat miljoenen potentiële klanten dagelijks actief op zoek zijn naar producten of diensten zoals die van jou. Bovendien rapporteert onderzoeksbureau Forrester dat meer dan 70% van iedere aankoop begint met een online zoekopdracht. Het is duidelijk dat hoe eerder je als bedrijf onder de aandacht komt van een potentiële koper, hoe groter de kans is dat je hun behoeften vervult en hun vertrouwen wint. Daarom is het van cruciaal belang om vindbaar te zijn in Google. Google adverteren biedt jouw bedrijf de mogelijkheid om op korte termijn onder de aandacht te komen van je doelgroep. 

Je kunt ook kiezen voor een langetermijnstrategie waarbij je niets betaalt aan Google, bijvoorbeeld door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO). Wil je meer weten over hoe SEO jouw bedrijf kan helpen om online succes te behalen? Je leest er alles over op onze pagina over zoekmachine optimalisatie. Bij Cross Internet geloven we echter dat de kracht ligt in de combinatie van beide strategieën. Door zowel gebruik te maken van Google adverteren als SEO kun je je online aanwezigheid optimaliseren en potentiële klanten aanspreken, zowel op korte als op lange termijn.

Het verschil tussen Google Ads en SEO

Met SEO kun je als bedrijf op een duurzame manier potentiële klanten naar je website trekken, zonder dat je direct geld betaalt aan Google voor advertenties. Het grote voordeel van SEO is dat het organisch zoekverkeer genereert, wat betekent dat gebruikers actief op zoek zijn naar relevante informatie, producten of diensten en daardoor een hogere kans hebben om te converteren. Echter is SEO een langetermijnstrategie en kan het tijd kosten om resultaten te zien, vooral voor nieuwe websites. Het opbouwen van domeinautoriteit en het verkrijgen van waardevolle backlinks van andere websites zijn essentieel voor het succes van SEO, maar dit proces kan tijd en moeite vergen voordat het zich vertaalt in merkbare resultaten.

In tegenstelling tot SEO biedt Google adverteren je de mogelijkheid om op korte termijn resultaten te behalen door middel van advertenties die snel live kunnen gaan en direct (mits effectief opgezet) resultaat kunnen opleveren. We kunnen snel testen welke titels en beschrijvingen aanslaan bij de doelgroep en deze inzichten gebruiken om de advertenties te optimaliseren voor betere prestaties. Door zowel Google Ads als SEO te gebruiken, kunnen we een online strategie ontwikkelen die jouw bedrijf in staat stelt om zowel op korte als lange termijn succes te behalen.

Wat kan Cross Internet voor jou betekenen op het gebied van Google Ads

Wil jij resultaten behalen met Google adverteren? Wij begrijpen we het belang van effectieve Google Ads campagnes om jouw bedrijf te laten opvallen en resultaten te behalen in de competitieve wereld van online marketing. Als full service marketingbureau helpen we onze klanten om hun doelen te bereiken en hun online aanwezigheid te versterken door middel van doelgerichte advertentiestrategieën. Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op. We vertellen graag meer over wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

Vraag gratis consult aan

Succesverhalen vertellen zichzelf. Onze klantencases laten onze werkelijke kracht zien
De Bloois Vastgoed
De Bloois Vastgoed Pascal de Bloois Goede en snelle service. Wij zijn dan ook erg tevreden over de dienstverlening.
Lima-Group
Lima-Group Thomas Kuijpers Wij van Lima intern transport werken al een tijdje samen met Cross internet. Wij ervaren het als een fijn bedrijf om mee samen te werken. Ze zijn vakkundig en denken te allen tijde mee over eventuele ontwikkelingen en strategieën. Daarnaast waarderen wij de korte communicatielijnen en het persoonlijke contact. Bedankt hiervoor! Groet, Lima Intern transport.
Contact
Cross Internet Lindanusstraat 12-14 6031EA Nederweert
+31 (0)495 45 11 70 Ma t/m vrij 09:00 - 17:00
Openingstijden Maandag: 08:30 - 17:00 Dinsdag: 08:30 - 17:00 Woensdag: 08:30 - 17:00 Donderdag: 08:30 - 17:00 Vrijdag: 08:30 - 17:00
Parkeertip Parkeren is mogelijk in de blauwe parkeerzone voor de ingang van ons pand. Vergeet je parkeerschijf niet!
Locatie Cross Internet Nederweert
+31 (0)495 45 11 70
Info@crossinternet.nl
+31 (0)637 45 3827
9.6 43 beoordelingen
Route Cross Internet ligt centraal in het zuiden van Nederland. Direct aan de afslag Nederweert. Deze verbindt de A2 met de N275 Weert - Nederweert. Venlo, Sittard, Echt, Eindhoven en Helmond zitten op 30 min reistijd door ligging dicht bij grens Limburg / Brabant.
Cookies op Cross Internet. Cross Internet gebruikt zowel functionele als analytische cookies. Hierdoor kan de website goed functioneren en worden bezoeken op de website goed gemeten. Daarnaast kunnen er marketingcookies worden geplaatst als je deze accepteert. Met marketingcookies kunnen wij de ervaring op onze website persoonlijker en meer gestroomlijnd maken. We kunnen je namelijk nuttige advertenties laten zien en zo je ervaring persoonlijker maken. Meer informatie? Lees hier alles in onze cookieverklaring. Liever toch geen marketingcookies? Dan kun je deze hier weigeren. We plaatsen dan enkel het standaardpakket van functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina. Cookies accepteren
Cookie

Niet goed? Geld terug! Wij garanderen nieuwe klanten via jouw website Door onze bewezen aanpak zijn we overtuigd dat ook jouw website beter kan, deze meer bezoekers krijgt en jij nieuwe klanten en omzet genereert!

Uitgebreide garantie info
Contact opnemen
Onze formule voor meer klanten Klik voor meer informatie
Bereik meer klanten 1